BIP Gminy Miastkowo

Rejestracja urodzin
Artykuł był czytany: 474 razy

Miejsce załatwienia sprawy
USC w Miastkowie
ul.Łomżyńska 32 pokój Nr 5
tel. (086) 217-42-19 lub centrala 217-48-78 wew.12

Wymagane dokumenty
· Osoba zgłaszająca urodzenie dziecka , którego rodzice pozostają w związku małżeńskim przedstawia odpis skrócony aktu małżeństwa oraz dowody osobiste rodziców.
· W przypadku , jeżeli dziecko nie pochodzi z małżeństwa osoba zgłaszająca urodzenie winna przedstawić odpis skrócony aktu urodzenia matki (jeżeli jest panną ) lub odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli matka jest rozwiedziona); odpis skrócony aktu zgonu (jeżeli matka dziecka jest wdową

Opłaty:
· Sporządzenie aktu urodzenia wolne jest od opłaty skarbowej

Inne wskazówki, uwagi:
Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia . Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 3 dni . Urodzenie dziecka rejestruje się w USC miejsca zdarzenia .
Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani w kolejności :
· Ojciec ,
· Lekarz lub położna albo inna osoba obecna przy porodzie ,
· Matka ,
· Szpital lub inny zakład , jeżeli urodzenie nastąpiło na jego terenie.

Opracował
Katarzyna Ciecierska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Katarzyna Ciecierska

Data sporządzenia
2003-07-08

Data Zatwierdzenia
2003-07-08

Opublikował(a): Janina Cwalina

Data dodania: wt, 08 lipca 2003 14:36
Data upublicznienia: wt, 08 lipca 2003 14:40
drukuj
Artykuł pochodzi ze strony http://bip.miastkowo.pl/ebiuro.php?wiad=17