Serwis gminny | Rejes/tr zmian | Mapa serwisu | http://bip.gov.pl
Menu podmiotowe: Władze | Urząd Gminy | Jednostki organizacyjne gminy | Kontakt | Pomoc | Majątek Gminy | Jednostki pomocnicze |
Menu tematyczne: Przetargi | Oświadczenia | Podatki, opłaty lokalne | Druki do pobrania | Protokoły kontroli | Wybory i referenda | Informacje i programy | Skargi i wnioski | Konkursy/procedura naboru | Monitor Polski B | Informacje o środowisku | Informacje bieżące | Jak załatwić sprawę | Prawo miejscowe | Rejestr spraw
   Strona główna » Urząd Gminy » Referat finansowy – Fn ·

Wyszukiwarka

Archiwum wiadomości Wiadomości w archiwum: 0

Referat Finansowy- zakres działania

Referatem finansowym kieruje Skarbnik Gminy.W skład referatu wchodzą następujące stanowiska pracy:
1) ds. księgowości budżetowej – obsługa szkół- zastępuje skarbnika w razie nieobecności i niemożliwości wykonywania przez niego zadań;
2) ds. księgowości budżetowej – obsługa Zakładu Gospodarki Komunalnej;
3) ds. księgowości podatkowej;
4) ds. wymiaru zobowiązań pieniężnych;
5) kasjer.


Referat Finansowy, wykonuje zadania z zakresu:

1. Prowadzenie rachunkowości Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy, zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, polegające zwłaszcza na:
1) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwowania i
kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
a) właściwy przebieg operacji gospodarczych,
b) ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostek,
c) sporządzanie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
2) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sporządzaniu kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający:
a) terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
b) ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostek oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
c) prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
3) nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości , wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne oraz jednostki nie bilansujące samodzielnie;
2. Prowadzenie gospodarki finansowej jednostek zgodnie z obowiązującymi zasadami
polegającymi zwłaszcza na:
1) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki;
2) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostki;
3) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
4) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań.
3. Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu oraz środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki.
4. Dokonywania kontroli wewnętrznej w zakresie spraw finansowych.
5. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Wójta, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
6. Wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian.
7. Opracowywania zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
8. Prowadzenie rachunkowości w systemie podatków i opłat.
9. Pobór podatku rolnego oraz podatku od nieruchomości, a także innych podatków.
10. Czuwanie na terminową realizacją podatków i opłat oraz wdrażanie środków egzekucyjnych w stosunku do osób zalegających.
11. Naliczenie wynagrodzenia prowizyjnego sołtysów i jego wypłata.
12. Zakładanie i prowadzenie kontokwitariuszy.
13. Dokonywania kontroli druków ścisłego zarachowania wydawanych sołtysom oraz poprawności i terminowości odprowadzania przez nich gotówki.
14. Wymiar podatku rolnego oraz zaliczanie niektórych wsi do innego okręgu podatkowego niż określony dla gminy.
15. Zbieranie materiałów oraz wymiar podatku gruntowego z działów specjalnych oraz przeprowadzanie kontroli składanych zeznań.
16. Wymiana informacji podatkowych dotyczących gruntów położonych na terenie innych organów wymiarowych.
17. Zbieranie materiałów do wymiaru podatku od nieruchomości dla jednostek gospodarki uspołecznionej, wymiar i prowadzenie rejestru przypisów i odpisów.
18. Prowadzenie spraw dot. wydawania podatnikom podatku rolnego zaświadczeń uprawniających do otrzymania bonów paliwowych , prowadzenie ewidencji wydanych zaświadczeń oraz sporządzanie i przesyłanie izbie skarbowej miesięcznych sprawozdań.
19. Realizacja zadań wynikających z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
20. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.
21. Załatwianie podań i odwołań w zakresie zobowiązań pieniężnych.
22. Zbieranie materiałów do zastosowania ulg rodzinnych i żołnierskich.
23. Prowadzenie spraw związanych z podatkiem od posiadania psów.
24. Prowadzenie spraw opłaty administracyjnej i miejscowej.
25. Prowadzenie spraw związanych z podatkiem od środków transportowych.
26. Prowadzenie obsługi kasowej oraz przechowywanie pieczęci urzędowych.

Opublikował(a): Janina Cwalina

Data powstania: wt, 15 lipca 2003 11:54
Data upublicznienia: wt, 15 lipca 2003 12:01
Artykuł był czytany: 830 razy

 
Copyright @ 2003 Urząd Gminy Miastkowo Redaktor strony: Janina Cwalina;
nr tel. 086/217 48 66
nr fax 086/21748 29
mail: gmina.miastkowo@vp.pl

Wykonanie SPEEDi  - System PUBLIKATOR