bip   bip OPS     
Oficjalna strona Gminy Miastkowo
SMS do mieszkańca

DOBRY START (300+)

09/07/2020
zdjecie główne

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia. Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

Wniosek o świadczenie dobry start  można składać online od 1 lipca przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS oraz od 1 sierpnia w formie papierowej bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty. Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku. Wnioski papierowe należy składać w budynku urzędu gminy, pokój nr 6 - parter.

ŚWIADCZENIA RODZINNE (ZASIŁEK RODZINNY, SPECJALNY ZASIŁEK OPIEKUŃCZY) ORAZ ŚWIADCZENIA Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

Wnioski na powyższe świadczenia można składać w formie elektronicznej od 1 lipca, zaś w formie papierowej od 1 sierpnia.

Formularze wniosków do pobrania na miejscu. Prosimy o składanie wniosków już wypełnionych, by ograniczyć czas pobytu w urzędzie ze względu na COVID-19.